Menu

Większość z nas marzy o szczupłej i wysportowanej sylwetce. Staramy się pozbyć nadprogramowych kilogramów, żeby zmieścić się w mniejszy rozmiar ubrań i wyglądać jak modelki z pierwszych stron gazet lub popularne trenerki działające w mediach społecznościowych. Nie od dziś wiadomo, że odchudzanie i dążenie do smukłej figury wymaga wiele czasu i wyrzeczeń, a czasem całkowitej zmiany nawyków. Autorzy diet monoskładnikowych dają nam inny sposób na to, jak szybko schudnąć i proponują nam drogę na skróty, obiecując zrzucenie nawet dziesięciu kilogramów tygodniowo. Dieta kapuściana, jajeczna, bananowa i kopenhaska to najpopularniejsze diety cud. Czy naprawdę są skuteczne i bezpieczne?

 

Dieta cud

Diety cud zyskały popularność już pod koniec ubiegłego stulecia. Stosowały je zarówno największe gwiazdy, jak i szerokie rzesze osób na całym świecie. Cel był zawsze taki sam: pozbycie się jak największej ilości kilogramów w jak najkrótszym czasie i przy minimalnym wysiłku. Najczęściej polecaną metodą na to, jak szybko schudnąć, było stosowanie tak zwanych diet monoskładnikowych, czyli takich, które opierały się tylko na jednym produkcie. W przypadku diety Kwaśniewskiego była to kapusta, ale nie mniej powszechne były diety jajeczne, bananowe i grejpfrutowe.

 

jak szybko schudnąć warzywa

 

Jak wpływają na zdrowie?

Wspólną cechą diet cud jest to, że są bardzo niskokaloryczne. Dostarczają zbyt małą ilość kalorii, by wszystkie procesy zachodzące w naszym organizmie mogły przebiegać prawidłowo. Spadek wagi rzeczywiście zauważalny jest szybko, ale wraz z nim idzie pogorszenie nastroju, poważne problemy z koncentracją, zawroty głowy, a nawet omdlenia. Diety monoskładnikowe są także bardzo ubogie w składniki odżywcze – jedząc wyłącznie jeden produkt, nie jesteśmy w stanie dostarczyć sobie wszystkich niezbędnych makro- i mikroelementów. Skutkiem tego jest między innymi pogorszenie stanu cery i paznokci, wypadanie włosów, pogorszenie wzroku oraz zaburzenia gospodarki hormonalnej i osłabienie odporności. Spadek wagi podczas stosowania tego typu diet to najczęściej nie zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej, na którym tak nam zależy, a pozbycie się wody z organizmu. To też prosta droga do rozregulowania metabolizmu i rozleniwienia układu pokarmowego, a więc, jak można się spodziewać, utracone w ten sposób kilogramy powrócą bardzo szybko.

 

Jak schudnąć skutecznie?

Jeśli zależy Ci na zdrowiu i szczupłej sylwetce na lata, zamiast zastanawiać się, jak szybko schudnąć, dowiedz się, jak zrobić to skutecznie. Chudniemy, kiedy ilość kalorii, jaką dostarczamy sobie wraz z pożywieniem, jest mniejsza niż całkowita energia, którą nasz organizm wykorzystuje w ciągu dnia. Żeby poznać swoje zapotrzebowanie energetyczne, możesz skonsultować się z dietetykiem lub skorzystać z jednego z wielu dostępnych w Internecie kalkulatorów. Od otrzymanej wartości odejmij około 500 kcal i skomponuj jadłospis tak, by codziennie dostarczać sobie właśnie tyle energii. Jednak kaloryczność posiłków to nie wszystko. Równie ważne jest także to, by były one pełnowartościowe, czyli dostarczały nam wszystkich niezbędnych mikro- i makroelementów. Zadbaj o to, by na Twoim talerzu jak najczęściej gościły świeże warzywa i owoce, pestki, nasiona, orzechy, warzywa strączkowe i pełnoziarniste zboża, a także naturalny nabiał, jaja i ryby. Wybieraj nieprzetworzone produkty i postaraj się jeść regularnie, od trzech do pięciu posiłków dziennie. Jeśli samodzielne gotowanie i skomponowanie urozmaiconego jadłospisu stanowi dla Ciebie wyzwanie, rozważ zamówienie diety pudełkowej, która każdego dnia dostarczy Ci zestaw zdrowych i różnorodnych potraw przygotowanych przez specjalistów i skutecznie pomoże Ci w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Zaoszczędzony w ten sposób czas możesz przeznaczyć na przykład na regularną aktywność fizyczną, która również pozytywnie wpłynie na Twój wygląd, zdrowie i samopoczucie.

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×