Menu

 

Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę z wysokiej szkodliwości alkoholu. Stanowi on problem również wtedy, gdy chcemy zmniejszyć masę ciała. Jest on bowiem nie tylko bardzo wysokokaloryczny, ale także pobudza apetyt przy jednoczesnym spowolnieniu metabolizmu. Nawet podczas odchudzania nie trzeba jednak z niego całkowicie rezygnować, o ile jego spożywanie odbywa się w odpowiedni sposób, który nie przeszkadza w redukowaniu masy ciała.

 

Alkohol odpowiada za niepowodzenia diety?

Ograniczenie alkoholu na diecie jest ważne z powodu jego wpływu na organizm, który jest negatywny w praktycznie każdym względzie. Utrudnia on rozbudowę masy mięśniowej, ponieważ zaburza proces budowy mięśni, w dodatku osłabia wyraźnie odporność, a chorując trudno przecież o regularne treningi. Wypłukuje z organizmu witaminy i składniki mineralne, które są wraz z dietą pieczołowicie dostarczane. Regularne picie wysokokowych napojów rujnuje także efekty treningów, uniemożliwiając poprawę siły i kondycji. Spożycie alkoholu bardzo źle wpływa również na regenerację ciała po wysiłku, zakłóca sen i odpoczynek.

 

Trzeba też zdawać sobie sprawę z kaloryczności napojów alkoholowych. 1 gram czystego alkoholu to aż 7 kcal, podczas gdy 1 g węglowodanów albo białka to zaledwie 4 kcal! Poza energią jednakże nie dostarcza się podczas jego picia żadnych wartości odżywczych. Problemem są nie tylko puste kalorie, ale też ich ilość, ponieważ jedno piwo to około 250 kcal, zaś kieliszek wódki – 55 kcal.

 

W jaki sposób można spożywać alkohol na diecie?

Przede wszystkim nie można przesadzać z częstotliwością, spożycie większej ilości niż dwie lampki wina jest dopuszczalne nie częściej niż raz na 2 – 3 tygodnie. Trzeba unikać także upijania się do nieprzytomności. Ze względu na odwadniające właściwości alkoholu powinno się również pamiętać o odpowiednim nawadnianiu. Uzupełnianie płynów i składników mineralnych owocuje uniknięciem na drugi dzień bólu głowy, suchości w ustach i złego samopoczucia. Najlepszym rozwiązaniem jest wypicie szklanki wody na każde wypite piwo oraz lampkę wina.

alkohol na diecie

 

Wybierając napój do popijania wódki, powinno się sięgać po wodę, najlepiej z dużą ilością cytryny. Unikać należy kolorowych i słodkich napojów, które są wysokokaloryczne, a także drinków przygotowywanych przy ich użyciu. Ograniczyć spożywane podczas zakrapianej imprezy kalorie można również poprzez niesięganie po przekąski. Najlepiej przed rozpoczęciem picia zjeść duży pełnowartościowy posiłek, który uchroni przed chęcią do sięgania po chipsy lub orzeszki.

 

Wybierając alkohol na diecie, najlepiej zdecydować się na wytrawne wino. Po pierwsze jest ono najmniej kalorycznym napojem alkoholowym, w 150 ml znajduje się około 100 kcal. W dodatku spożywając wino, dostarcza się bardzo cennych przeciwutleniaczy, które pozytywnie wpływają na pracę serca. Warto też wliczyć spożywane wraz z alkoholem kalorie do dziennego zapotrzebowania, ograniczając nieco wielkość posiłków w dniu imprezy. Przez kilka dni po niej warto też przestrzegać ściśle reguł diety, bez żadnych odstępstw.

 

Jeśli zależy Ci na zbilansowanej, zdrowej i wygodnej diecie, zapoznaj się z naszą ofertą lub zadzwoń do dietetyka. Zapraszamy!

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×