Menu

 

Każdy wie, że odpowiednio zaplanowana, zbilansowana dieta ma kluczowe znaczenie w odchudzaniu. Żeby skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów i jednocześnie nie zaszkodzić swojemu zdrowiu, powinniśmy zadbać nie tylko o to, ile kalorii dziennie spożywamy, lecz także o to, żeby nasze posiłki były pełnowartościowe i dostarczały nam wszystkich mikro- i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Z tego artykułu dowiesz się, czym cechuje się dieta niskokaloryczna, dla kogo jest wskazana i jak ją stosować, żeby nie zrobić sobie krzywdy i na długo móc cieszyć się osiągniętymi efektami.

 

Jak schudnąć?

Podstawowa zasada odchudzania jest bardzo prosta. Żeby pozbyć się nadprogramowych kilogramów, powinniśmy dostarczać sobie mniej energii niż ta, którą w ciągu dnia zużywa nasz organizm, czyli zachować tak zwany deficyt kaloryczny. Jeśli natomiast będziemy spożywać więcej kalorii niż spalamy, masa naszego ciała zwiększy się. Ilość potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu energii jest kwestią bardzo indywidualną i zależy między innymi od płci, wieku, wzrostu i wagi danej osoby, a także od jej trybu życia, wykonywanej pracy i intensywności aktywności fizycznej. Żeby dowiedzieć się, jakie jest Twoje zapotrzebowanie energetyczne, możesz poprosić o pomoc lekarza lub dietetyka albo skorzystać z jednego z wielu dostępnych w internecie kalkulatorów dietetycznych. Jeśli chcesz przejść na dietę odchudzającą, od otrzymanej sumy odejmij około 300-500 kcal - wynik wskaże Ci, ile energii dziennie musisz dostarczać sobie wraz z pożywieniem, aby mieć pewność, że proces redukcji masy ciała będzie skuteczny i bezpieczny dla Twojego zdrowia.

 

Żeby schudnąć, trzeba jeść

To zdanie słyszał chyba każdy, kto choć raz próbował zrzucić nadprogramowe kilogramy. To prawda! Nasz organizm nieustannie zużywa energię – potrzebuje jej do przeprowadzania wszystkich procesów, które zachodzą w naszym ciele. Jeśli będziemy dostarczać sobie mniej kalorii niż niezbędne minimum, szybko możemy doprowadzić do pogorszenia się naszego stanu zdrowia. Skutki rygorystycznej diety niskokalorycznej to najczęściej:

  • spadek odporności,
  • zmęczenie, senność,
  • pogorszenie stanu cery, włosów i paznokci,
  • trudności z koncentracją,
  • zawroty głowy i omdlenia,
  • rozdrażnienie,
  • spowolnienie metabolizmu i trudności w dalszej redukcji tkanki tłuszczowej.

Dodatkowo, zbyt niskokaloryczna dieta może spowodować pojawienie się tak zwanego efektu jo-jo. Oznacza to, że po zakończonym odchudzaniu, utracone kilogramy bardzo szybko powrócą, a ponowna redukcja masy ciała może okazać się jeszcze trudniejsza.

 

dieta niskokaloryczna

 

Zbilansowana dieta niskokaloryczna

Pamiętaj jednak, że kalorie to nie wszystko. Żeby w pełni móc cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem, bardzo ważne jest również to, by nasze posiłki były zbilansowane i pełnowartościowe, czyli składały się ze wszystkich niezbędnych makro- i mikroelementów. Zadbaj o to, żeby każdego dnia spożywać odpowiednią ilość białka, tłuszczu i węglowodanów i postaraj się, żeby Twoja dieta była jak najbardziej różnorodna. Doskonałym rozwiązaniem będzie bazowanie na sezonowych warzywach i owocach, kaszach, zbożach, orzechach i nasionach, warzywach strączkowych i innych naturalnych i nieprzetworzonych produktach. Zwykle cechują się one bardzo wysoką gęstością odżywczą, co oznacza, że już niewielka ich ilość dostarczy nam dużo cennych witamin, minerałów i błonnika pokarmowego. Dieta niskokaloryczna nie powinna zawierać fast-foodów, sklepowych słodyczy, słonych przekąsek i gotowych potraw, ponieważ te zazwyczaj pełne są cukru, sztucznych barwników i konserwantów, utwardzonych tłuszczów i wzmacniaczy smaku. Stanowią prawdziwą bombę kaloryczną i mogą znacząco utrudnić proces odchudzania.

 

Odpowiednie zbilansowanie takiego jadłospisu na samym początku może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Dla osób, które chcą schudnąć w zdrowy i przemyślany sposób, lecz obawiają się, że dieta niskokaloryczna nie dostarczy im wszystkich substancji odżywczych, dobrym pomysłem może okazać się dieta pudełkowa. Warszawa wiedzie prym wśród miast, w których działają cateringi dietetyczne, lecz bez problemu zamówisz je także w wielu innych miejscowościach na terenie całej Polski. Szczegółowe informacje na temat lokalizacji, na terenie których realizowane są dostawy znaleźć można na stronie internetowej cateringu oraz w Biurze Obsługi Klienta. Dieta pudełkowa niskokaloryczna da Ci gwarancję, że każdego dnia będziesz spożywać dokładnie taką samą ilość kalorii, bez konieczności ważenia wszystkich produktów i wykonywania skomplikowanych obliczeń. Dzięki niej zaoszczędzisz także mnóstwo czasu i energii, a odchudzanie stanie się proste i przyjemne.

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×