Menu

 

Każdy wie, że odpowiednio zaplanowana, zbilansowana dieta ma kluczowe znaczenie w odchudzaniu. Żeby skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów i jednocześnie nie zaszkodzić swojemu zdrowiu, powinniśmy zadbać nie tylko o to, ile kalorii dziennie spożywamy, lecz także o to, żeby nasze posiłki były pełnowartościowe i dostarczały nam wszystkich mikro- i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Z tego artykułu dowiesz się, czym cechuje się dieta niskokaloryczna, dla kogo jest wskazana i jak ją stosować, żeby nie zrobić sobie krzywdy i na długo móc cieszyć się osiągniętymi efektami.

 

Jak schudnąć na diecie niskokalorycznej?

Podstawowa zasada odchudzania jest bardzo prosta. Żeby pozbyć się nadprogramowych kilogramów, powinniśmy dostarczać sobie mniej energii niż ta, którą w ciągu dnia zużywa nasz organizm, czyli zachować tak zwany deficyt kaloryczny w diecie niskokalorycznej. Jeśli natomiast będziemy spożywać więcej kalorii niż spalamy, masa naszego ciała zwiększy się. Ilość potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu energii jest kwestią bardzo indywidualną i zależy między innymi od płci, wieku, wzrostu i wagi danej osoby, a także od jej trybu życia, wykonywanej pracy i intensywności aktywności fizycznej. Żeby dowiedzieć się, jakie jest Twoje zapotrzebowanie energetyczne, możesz poprosić o pomoc lekarza lub dietetyka albo skorzystać z jednego z wielu dostępnych w internecie kalkulatorów dietetycznych. Jeśli chcesz przejść na dietę odchudzającą, od otrzymanej sumy odejmij około 300-500 kcal - wynik wskaże Ci, ile energii dziennie musisz dostarczać sobie wraz z pożywieniem, aby mieć pewność, że proces redukcji masy ciała będzie skuteczny i bezpieczny dla Twojego zdrowia.

 

Żeby schudnąć, trzeba jeść - dieta niskokaloryczna na odchudzanie

To zdanie słyszał chyba każdy, kto choć raz próbował zrzucić nadprogramowe kilogramy. To prawda! Nasz organizm nieustannie zużywa energię – potrzebuje jej do przeprowadzania wszystkich procesów, które zachodzą w naszym ciele. Jeśli będziemy dostarczać sobie mniej kalorii niż niezbędne minimum, szybko możemy doprowadzić do pogorszenia się naszego stanu zdrowia. Skutki rygorystycznej diety niskokalorycznej to najczęściej:

  • spadek odporności,
  • zmęczenie, senność,
  • pogorszenie stanu cery, włosów i paznokci,
  • trudności z koncentracją,
  • zawroty głowy i omdlenia,
  • rozdrażnienie,
  • spowolnienie metabolizmu i trudności w dalszej redukcji tkanki tłuszczowej.

Dodatkowo, zbyt niskokaloryczna dieta może spowodować pojawienie się tak zwanego efektu jo-jo. Oznacza to, że po zakończonym odchudzaniu, utracone kilogramy bardzo szybko powrócą, a ponowna redukcja masy ciała może okazać się jeszcze trudniejsza.

 

dieta niskokaloryczna

 

Zbilansowana dieta niskokaloryczna na odchudzanie

Pamiętaj jednak, że kalorie to nie wszystko. Żeby w pełni móc cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem, bardzo ważne jest również to, by nasze posiłki były zbilansowane i pełnowartościowe, czyli składały się ze wszystkich niezbędnych makro- i mikroelementów. Zadbaj o to, żeby każdego dnia spożywać odpowiednią ilość białka, tłuszczu i węglowodanów i postaraj się, żeby Twoja dieta była jak najbardziej różnorodna. Doskonałym rozwiązaniem będzie bazowanie na sezonowych warzywach i owocach, kaszach, zbożach, orzechach i nasionach, warzywach strączkowych i innych naturalnych i nieprzetworzonych produktach. Zwykle cechują się one bardzo wysoką gęstością odżywczą, co oznacza, że już niewielka ich ilość dostarczy nam dużo cennych witamin, minerałów i błonnika pokarmowego. Dieta niskokaloryczna nie powinna zawierać fast-foodów, sklepowych słodyczy, słonych przekąsek i gotowych potraw, ponieważ te zazwyczaj pełne są cukru, sztucznych barwników i konserwantów, utwardzonych tłuszczów i wzmacniaczy smaku. Stanowią prawdziwą bombę kaloryczną i mogą znacząco utrudnić proces odchudzania.

 

Odpowiednie zbilansowanie takiego jadłospisu na samym początku może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Dla osób, które chcą schudnąć w zdrowy i przemyślany sposób, lecz obawiają się, że dieta niskokaloryczna nie dostarczy im wszystkich substancji odżywczych, dobrym pomysłem może okazać się dieta pudełkowa. Warszawa wiedzie prym wśród miast, w których działają cateringi dietetyczne, lecz bez problemu zamówisz je także w wielu innych miejscowościach na terenie całej Polski. Szczegółowe informacje na temat lokalizacji, na terenie których realizowane są dostawy znaleźć można na stronie internetowej cateringu oraz w Biurze Obsługi Klienta. Dieta pudełkowa niskokaloryczna da Ci gwarancję, że każdego dnia będziesz spożywać dokładnie taką samą ilość kalorii, bez konieczności ważenia wszystkich produktów i wykonywania skomplikowanych obliczeń. Dzięki niej zaoszczędzisz także mnóstwo czasu i energii, a odchudzanie stanie się proste i przyjemne.

Masz pytania? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×