Menu

 

Większość z nas marzy o smukłej, wysportowanej sylwetce. Jednak siedzący tryb życia, mała aktywność fizyczna i nieodpowiednie nawyki żywieniowe często sprawiają, że niechciane kilogramy odkładają się na brzuchu, boczkach czy udach. Odchudzanie to długotrwały proces, który nierzadko wymaga poświęceń i wykształcenia zupełnie nowych, zdrowszych nawyków. Warto jednak podjąć wyzwanie, bo odpowiednia masa ciała to nie tylko lepsze samopoczucie, lecz także mniejsze ryzyko rozwoju wielu groźnych chorób. Z tego artykułu dowiesz się, jak powinna wyglądać zdrowa dieta odchudzająca i jak mądrze ją zaplanować, żeby skutecznie osiągnąć oczekiwane rezultaty, nie szkodząc przy tym swojemu zdrowiu.

 

Nie spiesz się

Wielu trenerów i dietetyków mówi, że formy nie robi się na lato, a na lata. To prawda! Restrykcyjna dieta odchudzająca, stosowana tylko przez miesiąc czy dwa rzeczywiście może dać nam oczekiwane rezultaty w krótkim czasie, ale trzeba liczyć się z tym, że utracone w ten sposób kilogramy mogą powrócić jeszcze szybciej. Dodatkowo, nagła utrata dużej ilości kilogramów może poważnie odbić się na naszym zdrowiu, doprowadzić do rozregulowania metabolizmu i zachwiania równowagi hormonalnej. W przypadku osób zdrowych, optymalne tempo redukcji masy ciała to około 1 kilogram tygodniowo. Tak przeprowadzona dieta odchudzająca będzie bezpieczna dla zdrowia, nie wpłynie negatywnie na nasze samopoczucie i zmniejszy ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.

 

Dieta odchudzająca – o czym należy pamiętać?

Żeby pozbyć się nadmiaru kilogramów, musimy zachować tak zwany deficyt kaloryczny. Oznacza to, że każdego dnia wraz z pożywieniem powinniśmy dostarczać sobie mniej kalorii niż te, które spalamy, wykonując codzienne czynności. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile energii dziennie potrzebuje Twój organizm, możesz poprosić o pomoc dietetyka lub skorzystać z jednego z wielu dostępnych w internecie kalkulatorów dietetycznych. Od otrzymanego wyniku odejmij około 300-500 kcal. Pamiętaj też, że zbyt niskokaloryczna dieta może wpłynąć negatywnie na zdrowie. Jej najczęstsze skutki to trudności z koncentracją, wypadanie włosów, osłabienie odporności, rozregulowanie gospodarki hormonalnej, a także spowolnienie przemiany materii.

dieta odchudzająca catering dietetyczny

 

Zdrowa dieta odchudzająca

Choć deficyt kaloryczny to podstawa redukcji masy ciała, warto zwrócić uwagę również na to, by dieta odchudzająca była odpowiednio zbilansowana, różnorodna i pełnowartościowa. Postaraj się komponować swoje menu tak, by nie zabrakło w nim sezonowych warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych, olejów roślinnych, orzechów, nasion, ryb i naturalnego nabiału dobrej jakości. Unikaj wysoko przetworzonych produktów, takich jak słodycze, słone przekąski i fast-foody. Zadbaj o to, by posiłki spożywać regularnie, w miarę możliwości o stałych porach. Jeśli żyjesz w pośpiechu lub nie masz ochoty na codzienne gotowanie od podstaw, dobrym rozwiązaniem może okazać się dieta pudełkowa odchudzająca . Dzięki niej będziesz mieć pewność, że każdego dnia dostarczasz swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych makro- i mikroelementów, bez konieczności liczenia kalorii. Dla tych, którzy lubią odkrywać nowe smaki i chcą codziennie cieszyć się innym zestawem dań, również świetnie sprawdzi się catering odchudzający. Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk – to tylko nieliczne z miast, do których możesz zamówić dietę z dostawą do domu.

 

Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu!

Często uczucie pragnienia błędnie interpretujemy jako głód. Jeśli czujesz, że masz ochotę coś przekąsić, spróbuj najpierw się napić. Być może zachcianka na małe co nieco od razu minie. Dobrym nawykiem jest trzymanie butelki wody pod ręką i popijanie jej małymi łykami regularnie przez cały dzień. Jej smak możesz urozmaicić, dodając do niej na przykład listki mięty, plasterki cytryny lub pomarańczy, gałązkę rozmarynu, lawendę, truskawki albo ogórka. Ziołowe herbatki i napary mogą stanowić dobre uzupełnienie diety odchudzającej, jednak należy pamiętać, że nie mają one właściwości wyszczuplających. Mogą jedynie usprawnić proces trawienia i pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie.

 

Dieta odchudzająca nie musi wymagać od nas wielu wyrzeczeń. Wystarczy, że odpowiednio zaplanujemy posiłki, a zamiast niezdrowych przekąsek wybierzemy ich zdrowsze, naturalne odpowiedniki. Na początku swojej walki o wymarzoną sylwetkę, z pomocą może przyjść catering odchudzający. Warszawa to tylko jedno z wielu miast, w których zamówisz go bez problemu, a to pozwoli Ci cieszyć się codziennie innym zestawem posiłków, który dostarczony zostanie wprost pod Twoje drzwi.

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×