Menu

 

Cellulit, nazywany często „skórką pomarańczową”, to kosmetyczna zmora większości kobiet. Według szacunków zmaga się z nim od 85 do nawet 98% procent reprezentantek płci pięknej. Występuje głównie na udach i pośladkach, ale może pojawić się także na brzuchu, biodrach, biuście i ramionach. Wbrew powszechnie panującej opinii nie jest to problem tylko kobiet walczących z nadwagą – często dotyczy również osób szczupłych. Współcześnie na rynku możemy znaleźć różne metody na walkę z cellulitem: kremy, wcierki, zioła i suplementy diety, a nawet antycellulitowe legginsy. Z tego artykułu dowiesz się, czy istnieje skuteczny sposób na pozbycie się go i jak powinna wyglądać dieta antycellulitowa.

 

Czym jest cellulit?

Cellulit to zmiany w obrębie skóry właściwej oraz tkanki podskórnej. Spowodowane są zaburzeniami w krążeniu krwi i limfy. Przyczyniają się one do niedotlenienia tkanki, utrudniają usuwanie toksyn i spalanie tłuszczu oraz prowadzą do powstawania obrzęków.

 

Problem ten pojawia się zaraz po okresie dojrzewania i często nasila się w czasie ciąży, podczas karmienia piersią i menopauzy, a także w czasie stosowania antykoncepcji hormonalnej. Jego widoczność może zwiększać się także wraz z wiekiem – winna jest temu utrata elastyczności przez włókna kolagenowe w skórze.

 

Przyczyny powstawania cellulitu

Przyczyny występowania „skórki pomarańczowej” mogą być różne: od genów, poprzez zaburzenia hormonalne, aż do niewłaściwej diety i siedzącego trybu życia. Oczywiście nie dziedziczymy cellulitu na udach czy pośladkach, a jedynie skłonność do jego występowania. Jednak dzięki odpowiedniej, zbilansowanej diecie i regularnemu wysiłkowi fizycznemu jesteśmy w stanie problem ten zlikwidować, lub przynajmniej znacznie zminimalizować.

 

Dieta antycelluliotwa – co powinno zniknąć z naszego menu?

Żeby pozbyć się „skórki pomarańczowej”, z naszej diety powinny zniknąć wszystkie wysoko przetworzone produkty. Fast- foody, dania instant, sklepowe słodycze, słone przekąski oraz potrawy panierowane i smażone w głębokim tłuszczu mogą przyczyniać się do zwiększonej widoczności cellulitu. Należy wyeliminować też produkty wykonane z oczyszczonej, białej mąki, takie jak pieczywo pszenne i makarony. Ze względu na wysoką zawartość soli, zaleca się też ograniczenie spożywania żółtego sera, kiełbas i wędlin.

 

Jeśli sięganie po szybkie, wysoko przetworzone jedzenie usprawiedliwiasz brakiem czasu na gotowanie, z pomocą może przyjść catering dietetyczny. Warszawa, Gdańsk, Łódź, Kraków i wszystkie pozostałe duże miasta oraz ich okolice oferują ogromny wybór rozmaitych jadłospisów, dzięki którym dieta na celulit może być bardzo prosta, smaczna i wygodna.

 

dieta antycellulitowa

 

Dieta na cellulit – o czym pamiętać?

Osoby pragnące pozbyć się cellulitu, powinny zadbać o to, by w ich diecie znalazły się dania o wysokiej zawartości błonnika, potasu, który działa przeciwobrzękowo i witaminy C.

 

Błonnik pokarmowy ogranicza wchłanianie toksyn, które wraz z nim wydalane są z organizmu, a dzięki temu nigdy nie trafiają do krwioobiegu. Do jego najlepszych źródeł należą:

  • pełnoziarniste pieczywo,
  • razowe makarony,
  • brązowy ryż,
  • kasze,
  • płatki owsiane,
  • warzywa i owoce.

Witamina C uczestniczy w produkcji kolagenu, przez co ma znaczący wpływ na elastyczność i jędrność skóry. Znajdziemy ją w większości owoców i warzyw. Najwięcej witaminy C zawierają:

  • owoce dzikiej róży,
  • czarna porzeczka,
  • cytrusy,
  • truskawki,
  • kiwi,
  • papryka,
  • brokuły,
  • natka pietruszki.

Przy walce z cellulitem bardzo ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Oprócz wody, której powinniśmy wypijać minimum 1,5 litra dziennie, warto sięgać też po zieloną herbatę. Znajdziemy w niej składniki stymulujące uwalnianie zmagazynowanego tłuszczu i pozytywnie wpływające na kondycję skóry.

 

Należy zadbać też o to, żeby w naszym jadłospisie nie zabrakło produktów bogatych w kwasy Omega-3. Należą do nich między innymi: łosoś, olej rzepakowy, nasiona chia i siemię lniane. To ostatnie, oprócz zdrowych tłuszczów, dostarczy nam ligniny, czyli składnika regulującego poziom estrogenów w organizmie.

 

Kolejnym produktem, o którym warto pamiętać, komponując jadłospis, są jajka. Dostarczają one aminokwasów niezbędnych w procesie produkcji kolagenu. Są także źródłem lecytyny odpowiedzialnej za odbudowę komórek skóry.

 

Podstawą walki z cellulitem jest zbilansowany jadłospis bazujący na naturalnych i nieprzetworzonych produktach. Jeśli brakuje Ci czasu lub pomysłów na zdrowe posiłki, z pomocą może przyjść catering dietetyczny i dieta antycelulitowa. Warszawa to tylko jedno z bardzo wielu miast, w których znajdziesz go bez problemu!

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×