Menu

 

Okres Świąt Wielkanocnych może stanowić prawdziwe wyzwanie dla osób będących na diecie redukcyjnej i tych, które pragną po prostu zdrowo się odżywiać. W tym czasie ze wszystkich stron kuszą nas pyszne, lecz zazwyczaj też wysokokaloryczne potrawy: mazurki, serniki, babki, jajka z majonezem, tłuste mięsa i wędliny. Jak znaleźć złoty środek i móc cieszyć się tymi smakołykami, a jednocześnie nie przytyć i nie zaprzepaścić efektów odchudzania?

 

Zdrowy rozsądek

Pamiętaj, że to nie konkretne potrawy nas tuczą – tyjemy, kiedy wraz z pożywieniem dostarczamy sobie więcej kalorii niż spalamy w ciągu. Nawet będąc na diecie, jeśli Twój stan zdrowia Ci na to pozwala, możesz jeść wszystko i nie przytyć, pod warunkiem, że zachowasz ujemny bilans kaloryczny. Nie musisz zatem odmawiać sobie przyjemności płynącej z jedzenia Twoich ulubionych wielkanocnych specjałów. Wystarczy, że zachowasz umiar i zdrowy rozsądek. Postaraj się nakładać sobie mniejsze porcje, jedz uważnie i powoli i celebruj rodzinne biesiadowanie. Zadbaj też o to, by regularnie pić wodę lub ziołowe herbatki – odpowiednie nawodnienie usprawnia proces trawienia i sprawia, że czujemy się pełniejsi, dzięki czemu mamy mniejszą ochotę na sięganie po przekąski.

 

Zadbaj o aktywność fizyczną

Przyroda budząca się do życia, coraz dłuższy dzień i pierwsze promienie wiosennego słońca to doskonałe okoliczności do spacerów, jazdy na rowerze i rolkach czy lekkiego joggingu. Zamiast siedzieć przed telewizorem, po wielkanocnym śniadaniu zabierz swoich najbliższych na przechadzkę po lesie lub parku. Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu pozwoli Ci się dotlenić, wpłynie pozytywnie na procesy trawienne i sprawi, że spalisz spożyte nadprogramowe kalorie, a dodatkowo z pewnością poprawi Twoje samopoczucie.

 

Pamiętaj o zdrowszych zamiennikach

Wszystkie tradycyjne potrawy wielkanocne możesz przygotować w zdrowszej i mniej kalorycznej wersji. Cukier w ciastach łatwo zastąpisz na przykład erytrolem lub ksylitolem, które dostarczają mniejszą ilość kalorii. . Zamiast sernika z tłustego twarogu, doskonałym wyborem będzie zdrowsza i bardziej wartościowa wersja tego ciasta przygotowana z wykorzystaniem nasion chia, a jogurt naturalny z powodzeniem zastąpi śmietanę i ciężkostrawny majonez na przykład w niektórych sałatkach.

 

Wielkanoc dla wygodnych

Jeśli pomimo wszystko obawiasz się, że pokusy związane z sięganiem po wielkanocne smakołyki okażą się silniejsze niż Twoja silna wola i nie chcesz zaprzepaścić osiągniętych dotąd efektów odchudzania, zastanów się nad zamówieniem cateringu dietetycznego. Dzięki diecie pudełkowej, każdego dnia otrzymasz zestaw zdrowych i pełnowartościowych posiłków, przygotowanych z sezonowych składników i nawiązujących do tradycyjnych świątecznych dań, które zostaną przygotowane specjalnie pod Twoje potrzeby. To rozwiązanie pomoże Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu i nerwów związanych z przygotowaniami do świąt. Pamiętaj, że nadprogramowe kilogramy nie są skutkiem jedzenia konkretnych produktów, a utrzymywania przez dłuższy czas dodatniego bilansu kalorycznego. Nie przytyjesz, jeśli zachowasz zdrowy rozsądek w wyborze posiłków jak i w ich ilości. Bardzo istotne jest również zachowanie i umiaru.

Pamiętaj, że kilka dni odstępstwa od stosowanej diety nie zaprzepaści osiągniętych efektów. Postaraj się aktywnie spędzać wolny czas podczas świąt, wskazane będzie również wprowadzenie ruchu na świeżym powietrzu.

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×