Menu

 

Wiosna to czas, kiedy przyroda budzi się do życia, na zewnątrz robi cieplej, a dni stają się coraz dłuższe. Pojawiają się także pierwsze wiosenne owoce i warzywa. To doskonałe okoliczności na rozpoczęcie zdrowszego stylu życia, kształtowanie nowych nawyków i zrzucenie nadprogramowych kilogramów, które zgromadziliśmy w czasie zimy. Z tego artykułu dowiesz się, jakie proste zmiany możesz wprowadzić, aby poprawić swoje samopoczucie i zadbać o zdrowie oraz jak schudnąć skutecznie.

 

Aktywność fizyczna

Warto wykorzystać pierwsze promienie wiosennego słońca i coraz dłuższe dni na wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Postaraj się spacerować jak najwięcej, wybierz się na rower, nordic walking lub jogging. To pomoże Ci się dotlenić, zredukuje stres, pozytywnie wpłynie na jakość snu, poprawi krążenie krwi i sprawi, że w prosty i przyjemny sposób spalisz kalorie. Warto wspomnieć, że wprowadzenie aktywności fizycznej jest działaniem prewencyjnym względem wielu jednostek chorobowych. Regularna aktywność fizyczna o umiarkowanej intensywności zmniejsza także ryzyko rozwoju wielu chorób, w tym nadciśnienia, choroby niedokrwiennej serca, cukrzycy typu II i otyłości.

jak schudnąć na wiosnę

 

Nowalijki

Nowalijki to nowe warzywa, ukazujące się w sprzedaży po raz pierwszy w danym sezonie. Najpopularniejsze z nich to między innymi: rzodkiewki, pomidory, sałata, ogórki, szczypiorek, rzeżucha i natka pietruszki. Na przełomie marca i kwietnia w Polsce pojawiają się także pierwsze szparagi, cebula dymka i rabarbar. Postaraj się uwzględnić je komponując swój codzienny jadłospis. Wiosenne warzywa i owoce to bogactwo witamin i minerałów, które korzystnie wpłyną na Twoje zdrowie i samopoczucie. Stanowią także doskonałe źródło błonnika pokarmowego, czyli substancji, dzięki której szybciej odczuwamy uczucie sytości po posiłku. To uczucie towarzyszy nam też przez dłuższy czas niż po spożyciu posiłków z niską zawartością błonnika. Dzięki przytoczonym właściwościom mamy mniejszą ochotę na sięganie po niezdrowe przekąski, co znacznie ułatwia proces odchudzania.

 

Zbilansowana dieta

Kluczową kwestią w procesie odchudzania jest utrzymywanie ujemnego bilansu kalorycznego. Oznacza to, że aby pozbyć się nadprogramowych kilogramów, powinniśmy dostarczać sobie mniej kalorii wraz z pożywieniem niż spalamy w ciągu dnia. Żeby dowiedzieć się, jak bardzo kaloryczna powinna być Twoja dieta, oblicz swoje całkowite zapotrzebowanie energetyczne, a od otrzymanego wyniku odejmij około 300-400 kcal.

 

Jednak kaloryczność diety to nie wszystko. Bardzo ważne jest także to, by była pełnowartościowa, czyli zawierała produkty należące do wszystkich trzech głównych grup makroskładników: tłuszczów, białek oraz węglowodanów. Postaraj się, by Twoje posiłki były jak najbardziej różnorodne i bazowały na nieprzetworzonych naturalnych składnikach.

 

Jeśli zastanawiasz się, jak schudnąć, ale zbilansowanie posiłków i liczenie kalorii stanowi dla Ciebie wyzwanie, możesz rozważyć zamówienie diety pudełkowej. Catering dietetyczny to gwarancja zdrowych i urozmaiconych posiłków o wybranej przez Ciebie kaloryczności bogatych w składniki odżywcze, witaminy i minerały, które nie tylko pomogą Ci uzyskać wymarzoną sylwetkę, lecz także poprawią Twoje zdrowie i samopoczucie.

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×