Menu

Według danych Światowego Indeksu Bezpieczeństwa Żywnościowego z nadwagą i otyłością zmaga się już co czwarty Polak. Nadmierna masa ciała nie tylko negatywnie wpływa na nasze samopoczucie i często zaniża samoocenę, lecz należy także do czynników zwiększających ryzyko rozwoju wielu groźnych chorób, w tym nadciśnienia tętniczego, choroby niedokrwiennej, zapalenia trzustki, choroby zwyrodnieniowej stawów, żylaków i raka jelita grubego. Przyczyny nadwagi to najczęściej nieodpowiednia dieta, siedzący tryb życia i znikoma aktywność fizyczna. Na szczęście, w większości przypadków wystarczy stopniowo wprowadzać drobne zmiany i kształtować nowe nawyki, które w przyszłości pozwolą nam cieszyć się dobrym zdrowiem i szczupłą sylwetką. Z tego artykuły dowiesz się, jak zacząć odchudzanie, aby skutecznie osiągnąć wymarzony cel.

 

Zrób badania!

Nadmierna masa ciała i szybkie gromadzenie tkanki tłuszczowej często idą w parze z tak zwanymi chorobami cywilizacyjnymi. Najczęstsze z nich to między innymi niedoczynność tarczycy i choroba Hashimoto, insulinooporność, cukrzyca typu II i niedokrwistość. Zanim rozpoczniesz odchudzanie, skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem i poproś, żeby zlecił Ci odpowiednie badania, które pomogą wykluczyć ewentualne choroby. On także podpowie Ci, jak zacząć odchudzanie, żeby osiągnąć oczekiwane rezultaty i jednocześnie sobie nie zaszkodzić.

 

Pamiętaj o metodzie małych kroków

Zastanów się nad realnym celem, jaki możesz osiągnąć i postaraj się zaplanować, w jaki sposób będziesz do niego dążyć. Chcesz zacząć regularnie wykonywać jakąś aktywność fizyczną? Doskonale! Jednak nie rzucaj się od razu na głęboką wodę i nie oczekuj niemożliwego. Jeśli do tej pory wszystkie wolne chwile zdarzało Ci się spędzać przed telewizorem, nie oczekuj, że od jutra każdego dnia będziesz biegać 10 kilometrów. Zamiast tego, obiecaj sobie, że codziennie uda Ci się wygospodarować chociaż kilkanaście minut na spokojny spacer, a później stopniowo będziesz zwiększać ilość czasu poświęcanego na ćwiczenia. Podobnie jest z dietą.

od kiedy zacząć odchudanie

Wprowadzenie rewolucyjnych zmian może łatwo Cię zniechęcić, dlatego często lepsze efekty przynosi zamienienie tylko jednego posiłku w ciągu dnia na zdrowszy i stopniowe wykluczanie z jadłospisu wysoko przetworzonej żywności. Daj sobie czas na przyzwyczajenie się do nowych smaków. Nauka gotowania z zupełnie nowych, nieznanych nam wcześniej produktów również może potrwać dość długo. Jeśli przygotowywanie zdrowych posiłków wydaje Ci się bardzo trudne, na początek możesz rozważyć zamówienie diety pudełkowej, dzięki której odkryjesz nowe połączenia smaków i zyskasz wiele kulinarnych inspiracji. Wypracowanie nowych nawyków wymaga dużo czasu i cierpliwości. Nie zniechęcaj się pomimo ewentualnych wpadek, a jeśli zdarzy Ci się zboczyć z obranej przez Ciebie drogi, przypomnij sobie, jaki jest Twój cel i co było powodem podjęcia decyzji o rozpoczęciu odchudzania.

 

Znajdź towarzysza!

Jeśli Twoim celem jest utrata zbędnych kilogramów, ale nie wiesz, jak zacząć odchudzanie, dobrym pomysłem może okazać się znalezienie osoby, będącej w podobnej do Twojej sytuacji. Aktywność fizyczna wykonywana w towarzystwie często przestaje być nudnym obowiązkiem i staje się po prostu miłym spotkaniem. Osoba, która razem z nami postanawia rozpocząć walkę o zdrowie i szczupłą sylwetkę może być też wsparciem w trudniejszych chwilach i działać mobilizująco na osoby lubiące zdrową rywalizację.

 

Nadwaga i otyłość to poważny problem społeczny. Nadmierne kilogramy mogą być przyczyną rozwoju wielu chorób. Przed rozpoczęciem odchudzania, warto skonsultować się z zaufanym lekarzem lub dietetykiem i wykonać niezbędne badania. Żeby osiągnąć długotrwałe rezultaty i wykształcić zdrowe nawyki, najlepszym rozwiązaniem będzie stopniowe wprowadzanie drobnych zmian. Dla wielu osób pomocne i motywujące może okazać się także znalezienie towarzysza, który razem z nimi podejmie walkę o dobry stan zdrowia i wspaniałe samopoczucie.

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×