Menu

 

Zadbanie o zdrowe żywienie to obecnie kwestia zajmująca ogromną liczbę osób i już dawno przestała być kojarzona z kobietami. Dieta dla mężczyzn nie musi wcale być drakońska, wystarczy zastosowanie kilku prostych zmian w codziennym jadłospisie, żeby uatrakcyjnić sylwetkę i mocno poprawić stan swojego zdrowia.

 

Dieta dla mężczyzn - ile i kiedy?

Wielu mężczyzn jest aktywnych fizycznie, jednak to nie wystarczy. Zadbanie o odpowiednie nawyki żywieniowe zaczyna się od przestawienia się na spożywanie mniejszych posiłków, za to częściej, 4 – 5 razy w ciągu doby. Zdrowa dieta pozwala na podjadanie pomiędzy posiłkami, ale pod warunkiem, że przekąskami będą warzywa. Dieta dla mężczyzn wiąże się więc w wielu przypadkach z radykalnymi zmianami stylu żywienia.

Zmiany warto wprowadzić także w menu śniadaniowym. Zamiast tłustych mięs, które wielu mężczyzn lubi włączyć do pierwszego posiłku w ciągu dnia, lepiej postawić na wędliny drobiowe i ryby, a także zastąpić tłusty żółty ser twarogiem. Pieczywo pszenne powinno zostać zamienione na razowe, a także wprowadzić sałatki do jadłospisu. Warzywa bowiem są nie tylko bardzo niskokaloryczne, ale także dostarczają dużo witamin i błonnika.

 

Podstawy męskiej diety

Nadwaga to zresztą jeden z najważniejszych powodów, przez które mężczyźni zmieniają swoje nawyki żywieniowe. To właśnie oni stanowią płeć w szczególności narażoną na choroby związane z otyłością. Miażdżyca, nadciśnienie i choroba niedokrwienna serca stanowią główną przyczynę śmierci mężczyzn, a nawet rak prostaty i nowotwory występują częściej wśród osób otyłych niż szczupłych.

 

Osoby aktywne fizycznie powinny zadbać o obecność warzyw w każdym spożywanym daniu, natomiast w ramach drugiego śniadania albo podwieczorku mogą pozwolić sobie na deser w postaci owoców albo batoników musli. Odpowiednim pomysłem na podwieczorek jest również koktajl lub sałatka warzywna.

 

Dieta dla mężczyzn często powinna przede wszystkim zminimalizować zbyt wysoką ilość spożywanego tłuszczu. Można to zrobić poprzez zmiany w daniach obiadowych, mianowicie zastąpienie wysokokalorycznych mięs drobiem i rybami. Nie bez znaczenia jest także sposób przygotowywania, zamiast potraw smażonych zdecydowanie lepiej sprawdzą się te pieczone. Wielu mężczyzn ma także tendencję do podjadania w nocy, które koniecznie trzeba ograniczyć. Kolacja nie powinna być spożywana zbyt późno ani nie należy przyrządzać w jej ramach zbyt dużych porcji. Idealnym wyborem jest np. lekki omlet podawany z warzywami, który dostarczy przed snem proteiny, a ich podaż jest przecież niezbędna do budowania i utrzymania masy mięśniowej.

 

dieta dla mężczyzn

 

Hormony a dieta – element najważniejszy

Pamiętajmy, że męska dieta nie tylko ma wpływać na normalizację masy ciała. Realnym problemem są zaburzenia hormonalne, które dotyczą coraz większej rzeszy panów. Dieta ma ogromny wpływ na stężenie męskiego hormonu – testosteronu we krwi. Ponadto to ona odpowiada w dużej mierze za jakość, ilość nasienia i za libido. Nie zapominajmy o tym i nie spłycajmy diety tylko do poziomu wpływu na masę ciała, ale idźmy też o krok dalej i myślmy o diecie jako elemencie terapii – dla zdrowia.

 

 

Jeśli nie wiesz, jak samodzielnie skoponować swoję dietę, skontakuj się z naszym dietetykiem. Rozpocznij walkę o zdrowie z idealną dietą dla mężczyzny!

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×