Menu

 

Zrzucenie zbędnych kilogramów wiąże się z wieloma wyrzeczeniami w diecie i zwiększeniem aktywności fizycznej, ale daje też mnóstwo satysfakcji z osiąganych efektów.. Czasem jednakże trzeba sobie zadać pytanie w trakcie odchudzania – czemu waga stoi?

Przede wszystkim nie ma się czym przejmować, ponieważ takie zatrzymanie spadku masy ciała jest całkowicie naturalnym, normalnym etapem procesu odchudzania. Zahamowanie, a nawet zatrzymanie spadku wagi występuje bardzo często i stanowi jedynie sytuację przejściową.

 

Co robić, gdy waga stoi podczas odchudzania?

Najważniejsze, aby w takiej sytuacji się nie załamywać i nie rezygnować z diety, nawet kiedy obserwujemy spadek motywacji. Niezwykle ważne jest przetrwanie tego momentu i wytrwanie w swoich postanowieniach.

 

W pierwszych dniach odchudzania bardzo często można zaobserwować wyraźny spadek masy ciała, który związany jest z głównie z utratą wody z organizmu. Przez pierwsze dni właśnie woda stanowi około 70% traconych kilogramów, jednakże po około dwóch tygodniach następuje przestój w utracie masy ciała.

 

Zjawisko może powtarzać się, nawet co kilka tygodni. Organizm w tym okresie adaptuje się do zmian zachodzących w sposobie żywienia oraz w stylu życia. Wtedy również rozpoczyna się redukcja tkanki tłuszczowej. Zazwyczaj proces ten występuje najpierw u tych osób, które odchudzają się najbardziej intensywnie, stosując bardzo restrykcyjne diety.

 

odchudzanie dlaczego waga stoi

 

„Załamanie” organizmu

W tym momencie organizm zaczyna wysyłać sygnały, takie jak zimne kończyny i dłonie albo brak energii, które wskazują na to, iż nie podobają mu się wprowadzane zmiany. Jest to naturalna reakcja obronna organizmu.

 

W trakcie zahamowania utraty masy ciała należy pamiętać o prawidłowej regeneracji . Bardzo ważna jest odpowiednia długość snu (przynajmniej osiem godzin dziennie), a także w miarę możliwość zmniejszanie narażenia na sytuacje stresogenne. Odpowiednie zaplanowanie dnia pozwoli również na wygenerowanie czasu przeznaczonego na relaks, co oczywiście wpływa na regenerację. Kluczową rolę odgrywa ponadto odpowiednie nawodnienie ( nie mniej niż dwa litry wody w ciągu doby).

 

Nie należy zaprzestawać aktywności fizycznej, która wpływa na przyspieszenie tempa przemiany materii. Najbardziej skuteczne w tym okresie są ćwiczenia nastawione na spalenie tkanki tłuszczowej, czyli jazda na rowerze, pływanie i bieganie.

 

Podsumowując przestój w redukcji masy ciała jest kwestią naturalną i bezpośrednio związaną z samym procesem odchudzania. Nie powinno powodować u nas spadku motywacji, ponieważ jest to jedynie etap przejściowy na drodze do uzyskania wymarzonej sylwetki.

Masz pytania ? Zostaw numerZadzwonimy

22 257 86 26
×